Ik ben een gevoelsmens.
In mijn blogs kom je van alles tegen; mijn frustraties, verdriet, blijdschap, humor, verliezen, etc.
Kortom: je komt meer over mij te weten over hoe ik tegen bepaalde dingen/situaties aankijk in mijn leven.
Het kan soms ff duren voordat ik een nieuwe blog plaats maar, dat komt omdat ik het soms te druk heb of niks weet te schrijven.
Maar heb geduld; ik kom altijd wel met iets nieuws en tja als je vragen hebt, je weet me te vinden.




maandag 28 februari 2011

Afscheid nemen bestaat niet.....


Ik geloof er heilig in dat onze lichaam een omhulsel is van onze dierbaarst bezit, namelijk ons ziel...
Als we komen te overlijden ben ik er dus ook van overtuigd dat onze ziel vrijgemaakt zal worden van ons lichaam en wij als een soort energie/wind om onze dierbaren rond hangen. Dus voor mijn gevoel zijn dan ook al die zielen nog altijd om ons heen en ze "praten" met ons op momenten dat we het moeilijk hebben...


En zoals het titel al omschrijft: afscheid nemen bestaat niet, hooguit tot de volgende keer, tot (weer)ziens en tot gauw!

hoe toepasselijk

In gedachte ben ik bij HAAR, zij brengt samen met haar broer en hun gezinnetjes hun vadertje vandaag voor het laatste keer weg om zich ergens met zijn ziel door de wind mee te laten voeren en vrij te zijn van pijn, verdriet en ziekte 

Ergens zal hij meekijken en zijn kinderen en diens kinderen voorzien van wijze "gesprekken" op momenten of dagen als ze het moeilijk hebben...



3 opmerkingen:

  1. wat heb je dat mooi verwoord.......wordt er stil van....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof ook dat ons lichaam slechts een omhulsel is....alleen doet afscheid nemen toch veel pijn.....vandaag belde mijn collegaatje mij om te vertellen dat haar vader, geheel onverwacht ) vanacht is overleden aan een hartstilstand.
    En hoewel ik denk dat hij nu in spirit nog steeds bij haar is, maakt dat voor haar het verdriet niet minder.....
    Jij denkt vandaag aan "haar'en ik denk vandaag aan mijn collegaatje.....dat is wel het minste wat we kunnen doen....
    Lieve groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja afscheid nemen bestaat niet maar het doet wel pijn...in gedachte ben ik ook bij haar......en het liedje sla ik even over.....werd gespeeld op mijn broer zijn begrafenis en dat doet nog steeds pijn omdat te horen...liefs xxx...

    BeantwoordenVerwijderen