Ik ben een gevoelsmens.
In mijn blogs kom je van alles tegen; mijn frustraties, verdriet, blijdschap, humor, verliezen, etc.
Kortom: je komt meer over mij te weten over hoe ik tegen bepaalde dingen/situaties aankijk in mijn leven.
Het kan soms ff duren voordat ik een nieuwe blog plaats maar, dat komt omdat ik het soms te druk heb of niks weet te schrijven.
Maar heb geduld; ik kom altijd wel met iets nieuws en tja als je vragen hebt, je weet me te vinden.




maandag 24 oktober 2011

Je beseft het pas...

wanneer het te laat is...

Toen je een baby was, verzorgde je moeder je elke dag, gaf ze je de fles en verschoonde ze je luiers.  
Je bedankte haar door de hele nacht te huilen, tot je moeder je uit je bedje haalde en je weer in slaap schommelde...
Toen je 8 jaar was, kocht je moeder een ijsje voor je... 
Je bedankte haar door te zeggen dat je het niet wou...

Toen je 9 jaar was, betaalde je moeder je muzieklessen... 
Je bedankte haar door niet te oefenen...

Toen je 10 jaar was, reed ze je elke dag naar gymnastiek, voetbal, van het ene feestje naar het andere feestje...
Je bedankte haar door nooit even om te kijken als je uit de auto stapte...

Toen je 11 jaar was, reed ze jou en je vriendinnen elke maand naar de film...
Je bedankte haar door te vragen of jij en je moeder in verschillende rijen konden gaan zitten...

Toen je 12 jaar was, waarschuwde je moeder je voor tv-programma's die je nog niet mocht zien...
Je bedankte haar door ze toch te kijken als je moeder even weg was...

Toen je 13 jaar was, stelde je moeder een kapsel voor als je morgen naar de kapper zou gaan...
Je bedankte haar door te zeggen dat ze geen smaak had...

Toen je 14 jaar was, betaalde ze voor je zomerkamp...
Je bedankte haar door te vergeten een brief te schrijven over hoe leuk het was...

Toen je 15 jaar was, kwam je moeder thuis van haar werk, zoekend naar een knuffel...
Je bedankte haar door je kamerdeur op slot te hebben...

Toen je 16 jaar was, betaalde ze je scooter rijlessen en rij-examen...
Je bedankte haar door de hare te gebruiken wanneer het maar kon...

Toen je 17 jaar was, verwachtte ze een belangrijk telefoontje...
Je bedankte haar door de hele dag te bellen met je vriendinnen...

Toen je 18 jaar was en vierde je dat je klaar was met school, moest je moeder huilen van blijdschap...
Je bedankte haar door te zeggen dat ze weg moest gaan...

Toen je 19 jaar was, betaalde ze je vervolg opleiding, bracht ze jou erheen, droeg je tassen...
Je bedankte haar door te zeggen dat je het zelf wel kon, en buiten afscheid wou nemen...

Toen je 20 jaar was, hielp ze jou zoeken naar een klein studenten appartementje in een studentenflat...
Je bedankte haar door nooit even langs te gaan en maar 1 keer per maand te bellen...

Toen je 25 jaar was, hielp ze met betalen en regelen van je bruiloft, ze moest huilen en vertelde je dat ze zielsveel van je hield...
Je bedankte haar door heel ver van je oude woonplaats te verhuizen...

Toen je 50 jaar was, werd je moeder ziek en had ze je hulp nodig...
Je bedankte haar door te zeggen dat je geen tijd had...


En toen, op een dag, overleed je moeder plotseling! 
En spijt van alles wat je nooit gedaan hebt kwam neer als een klap in je hart! Je moeder is degene die je gemaakt heeft! 
Ze zou altijd van je blijven houden! 
Maar behandel haar niet als een stuk vuil!

Besef voor dat dit gebeurd dat jij ook diep in je hart zielsveel van je moeder houd!!
Laat het zien!!
Wees er voor haar!!
Maar besef dit niet als het te laat is!!

1 opmerking:

  1. Nou mijn moeder is helaas pas overleden...maar ik heb haar mijn leven lang behandeld als mijn lieve moeder die er altijd voor me was.......nu moet ik verder zonder haar.....en geloof me dat is zo zwaar.....ik ben aan het overleven......ik kom er wel....maar zit zo vol met verdriet nog.......mooi blogje ...alhoewel ik denk dat wij allemaal trots zijn op onze moeders....ook al weet ik dat het ook anders kan....mijn broer stond na 18 jaar niet te hebben omgekeken naar mijn moeder wel aan haar graf .....tjs meis ook dat is het leven...zo hard en zo onbegrijpelijk....liefs van mij...xxx

    BeantwoordenVerwijderen